У тезах розглядаються особливості використання квест-технології на уроках словесності, принципи та умови організації такої діяльності учнів. Розробка та впровадження цього методу сприяє підвищенню самостійності, відповідальності за результати діяльності, створює умови ефективної самореалізації учнів, актуалізації їх індивідуальних здібностей; навчає критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати альтернативні думки, самостійно приймати продумані рішення, брати на себе відповідальність за їх реалізацію.
У тезах розглядаються особливості організації дидактичних ігор з використанням мультимедійних технологій на уроках мови та літератури; принципи та умови організації такої діяльності учнів, яка сприяє підвищенню самостійності, відповідальності за результати діяльності, створює умови ефективної самореалізації учнів, актуалізації їх індивідуальних здібностей. Запропоновано опис прикладів навчальних ігор, що значно підвищують ефективність навчання.
Програму укладено з метою представити природу у виховному процесі не лише як матеріальне середовище людського існування, а як духовний, живий естетичний об’єкт почуттєво-емоційного пізнання. Програма може реалізовуватись через заняття гуртка або ж у формі факультативу для учнів 5 – 6 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
У тезах розглядаються особливості використання ІКТ на уроках мови та літератури, принципи та умови організації діяльності учнів за сучасними новітніми технологіями, розробка та впровадження яких сприяє підвищенню самостійності, відповідальності за результати діяльності, створює умови ефективної самореалізації учнів, актуалізації їх індивідуальних здібностей.